torsdag, januari 31, 2008

säkerheten går ABSOLUT först

Idag när min pappalediga pojkvän var i Kronobergsparken med vår Little B, så kom det ett tv-team från Rapport och ställde frågor om vad man tänker på när man köper barnvagn. Fast först hade de berättat klart och tydligt att hela inslaget skulle handla om barnvagns-säkerhet, så att han inte skulle svara "fel."

Vi har inte ens köpt vår vagn, utan vi fick överta en grön och svart Emmaljunga som ser ganska rejäl ut (men gud vad stökigt det är i underkorgen, det såg jag nu på tv!), fast däcken är så slitna att vagnen kanar omkring om jag inte spänner fast den när man åker buss. Och baraför att en navkapsel trillat av, så flyttar sig ett hjul inåt hela tiden (dvs lite bättre än att det faller av helt...)
Jag köpte en vagn när det var gatuloppis big time i Hornstull i början av sommaren. Tyckte att jag kom billigt undan, men båda framhjulen trillade av när man minst anade. En sån vagn är inte värd en krona, den är livsfarlig.

Rapport uppmärksammade att dyra vagnar inte nödvändigtvis var säkrare än de billiga. Konstigt, och lite synd att inte hysteriskt populära Bugaboo var nämnd i testet.
Min pojkvän var bortklippt i inslaget på webben, även om alla andra från 19.30-sändningen fick vara kvar. Han svarade nog inte tillräckligt trovärdigt. Och han är ändå skådis.

PS. Tur de inte frågade mig. Jag hade sagt att det var viktigast att det inte var mönster, rutor, djur eller grälla färger på sufletten. Och då låter man inte som en ansvarsfull moder...

Inga kommentarer: