söndag, januari 06, 2008

sorry, men jag har en ny nu

Eftersom min stora kärlek inte klarat av att dumpa mig en gång för alla,
utan bara har kontakt med mig väldigt sporadiskt,
enbart när det behagar och inte när jag verkligen längtar eller har behov






så fick jag en ny iPod i julklapp av min lovely pojkvän!!!
Nu får jag börja om från början att fylla den, men det ska bli kul. Fast nu är det viktigt att lägga in skivomslagsbilder också, annars ser det skittråkigt ut, med en vit ruta med "No cover".

iPod är betydligt billigare nu än när jag skaffade min första för 4 år sedan. Men då fick man betydligt mer tillbehör till, laddare, fjärrkontroll, dockningsstation och fodral till exempel. Allt det krängs väl separat nu antar jag, och det blir snabbt några hundra hit och dit.
Som tur är behöver vi inte byta dockningsstation, den nya moderna slanka modellen passar, även om den känns lite mager och fladdrig. Men min utmärkta trogna fjärrkontroll går inte att använda längre, det saknas ett hål!

Och fodralen ska vi ju inte prata om! Min ex-Pod var ju en storlek tjockare. Jag hade säkert 5-6 olika outfits till min darling. Allt från diskret svart läder, till genomskinlig silikon och rosa mockafodral.

Svart - och snygg - är den. Den fanns även i silver. Men. Inte i vitt! Hur kan det komma sig? Är inte vitt Apples kännetecken? Det är nästan en egen nyans, Apple-vitt. Som cocacolaröd. Och då är det verkligen ett starkt varumärke...

Inga kommentarer: