torsdag, februari 07, 2008

amy bloggar

Nu har Amy Diamond börjat blogga. Fast förmodligen bara tillfälligt, under melodifestivalperioden, vilken visserligen kan bli från en vecka till flera månader lång. Vet inte vad Aftonbladet har för bloggdeal med deltagarna, men det brukar ju vara krig mellan kvällstidningarna om att vara "Din pålitligaste källa med ALLT inom schlagervärlden". Typ.

Alltså, jag vill så väldigt gärna att Amy ska skriva något smart och oväntat. Något som faktiskt visar att hon nästan växt upp i branschen. Att hon ser igenom och är dödstrött på alla fjäskande människor som vill ha en liten bit av henne. Att hon har fått ihop det med någon av de andra deltagarna. Eller att hon drack way too much på efterfesten.

Det finns bara 3-4 inlägg so far, varav en bild på amy med en butelj "melodifestival-vatten" (!), och meningar som "Idag har jag varit i skolan och haft Nationella prov i Svenska." eller
"Just nu sitter jag på Hotelrummet och kollar på en film. Den heter "Phonebooth" och är riktigt spännande."

Nu låter det som att jag dissar Amy, men jag har lyssnat en hel del på henne och tycker att hon sjunger jättejättebra. Och hon har verkligen potential att bli en star. Om hon inte "slarvar bort sina resurser" på en medelålders Digiloopublik. För vilken målgrupp riktar hon sig till? Lågstadiet? För enligt min erfarenhet lyssnar inte Amys jämnåriga (15åringar) på hennes skivor.

Kanske skulle det räcka med rock'n'roll, men det behövs nog lite drama. platsen som svensk skandal-teenager är så himla vakant. det räcker inte att hip hip hora-amanda eventuellt kanske följde med Persbrant hem en kväll.

Fast vinden kan vända. Amy kanske gör en Jamie Lynne Spears och blir gravid med sin manager vid 16 års ålder.

Amy, jag borde ringa och rösta på dig på lördag, men jag ska ju på The Cure-konsert! Säkert du inte ska följa med dit istället..?

Inga kommentarer: