torsdag, februari 07, 2008

spelet. som jag aldrig kommer att få spela

Vad är det för butik,
där du ser en vara du är intresserad av och jättegärna vill köpa,
men det får du inte, du får inte ens veta VAR och NÄR du kan få köpa den,
bara att du iallafall inte får inhandla den här och nu, punkt slut.

Åh vänta, det måste ju vara Stadsmissionen!
De som jag själv har skänkt precis hur många kassar med kläder och grejer till som helst, baraför att det är den hjälporganisationen som ligger närmast Fridhemsplan.

Jag hittade ett spel som jag aldrig sett förr, inget videospel eller PC-spel utan ett "brädspel", med VÄNNER-tema, tv-serien alltså. Det var på svenska, och det stod på kartongen att det var "spelet som tjejerna förlorade lägenheten på", (i avsnittet The One With The Embryos).
Just den frågeleken gör avsnittet till ett av de roligaste Vänneravsnittet någonsin.

Och jag har aldrig sett eller ens hört talas om spelet! Jag vill så gärna ha det!
Men som sagt, det gick inte för sig. Spelet var "nyskänkt" och skulle skickas till ett lager för prismärkning, och därav säljas i en annan butik, fast vilket vet man inte.

Så om jag betalat 200 kronor för det just där, just då, så skulle Stadsmissionen absolut inte kunna använda dom pengarna i sitt arbete för hemlösa, eller..?


Well...Jag skulle ändå inte haft nån att tävla med. Jag har redan en trivia-bok och ett pc-spel, och de används inte på långa vägar så ofta som jag skulle vilja.

1 kommentar:

Världens Bästa Flickvän sa...

Vad hände med M sedan? Blev ni tillsammans igen?