tisdag, april 01, 2008

i'm on a train, i can't complain???

Jag skulle vara lite miljövänlig och bokade en tågresa hem från Malmö. Annars flyger vi alltid. Och så kommer det bli i fortsättningen också. Eskobar vet inte vad de sjunger om.

För inte mindes jag att X2000 var så skakigt. Dessutom hamnar jag alltid på ett bakåtvänt säte. Jag brukar sitta bakåt på bussar och t-banor och sånt, får jag har fått för mig att det är säkrare. men det var inte skönt på tåget. jag behövde kräkas två gånger. min lilla unge blev skiträdd, och tryckte på larmknappen på toaletten. det var kanske till att ta i, men det var samtidigt skönt att någon insåg allvaret i situationen.

Fast förut har jag aldrig haft nån problem med åksjuka. Undrar om det är ytterligare en av alla kroppsliga förändringar som slår till när man fött barn.

Jag sopsorterar intensivt och kolsyrar mitt eget kranvatten. det får bli mina bidrag till klimatet. Och för att förmildra omständigheten så kommer jag förstås fortsätta att åka kollektivt till flygplatsen...

Inga kommentarer: