tisdag, maj 20, 2008

detta inlägget är definitivt inte mobilbloggat

När jag fyllde år förra månaden fick jag en ny mobil, med en mycket bra kamera, och stor skarp display, som har 3G (allt detta har kanske alla mobiler nuförtiden, men min förra var från 2005).

Det har alltså blivit rasande lätt, och därmed smått beroendeframkallande, att mobilsurfa, särskilt på bussen.
Dock visade det sig att mitt gamla billiga Comviq KnockOut-abonnemang inte fanns längre, så jag var tvungen att byta. Idag kom min första räkning.

Förut brukade jag betala runt en hundring i månaden. Denna räkningen var på 894 kronor. Visserligen var det inklusive någon engångsavgift. Men jag ska betala lika mycket för mobilsurfandet som för det trådlösa bredbandet hemma.

Hur hade jag fått för mig att det kostade lika mycket oavsett om man surfade eller pratade..?

Inga kommentarer: