onsdag, maj 28, 2008

grattis kylie

Idag fyller fina Kylie Minogue 40 år, vilket inte uppmärksammas på hennes officiella hemsida (inte på startsidan iallafall.) Det kan vara så att ms Kylie själv vill tona ner sitt åldrande, men jag tycker att hon bara blivit snyggare med åren.

Om två veckor kommer jag sitta i Globen och titta på vad jag tror kommer bli en sprakande show med Kylie. Jag har biljetten upphängd precis ovanför datorn, så jag ska bli påmind hela tiden.
(Jag har nästan tittat för mycket på den. Den ihopskrivna titeln KYLIEX2008 TOUR, som naturligtvis syftar till hennes senaste album X, ser för mig ut som något glittrigt rocktåg, där Kylie färdas genom Europa i ett X2008-tåg)

Oswalds Popcorn bjuder på en ypperlig Kylie-hyllning idag, med bilder och youtubeklipp, och dessutom en Kylie Topp 40-lista, där han har den goda smaken att placera såväl Better the devil you know och What do I have to do bland de tio bästa. Jag håller fullständigt med, jag är förtjust i den där "mellanperioden", efter Stock-Aitken-Waterman men innan dansgolvshitsen.

Inga kommentarer: