söndag, maj 18, 2008

kevin gör inga romantiska komedier

Mitt slötittande på Bodyguard förvandlades till ganska aktiv uppmärksamhet. Det är ingen Pretty Woman för mig (dvs en film jag sett tjugofem gånger och ämnar åtminstone ha på när den sänds på tv) utan jag har nog inte sett den sedan den gick på bio, vintern då jag gick i åttan eller nian.)

Dock får man ju ett kort sammandrag av filmen varje gång man ser videon till I Will always love you, så därför känns det som att man sett filmen massor av gånger.
Nu satt jag mest och var imponerad av Frank, som var så allvarlig och så smart.

Jag förväntade mig att inte lämnas med några frågetecken nu när jag är dubbelt så gammal. Men jag fattar fortfarande inte hur Frank visste att motorbåten på landet var riggad.
Och jag fattar definitivt inte varför han blev kär i Rachel.
Och om de nu verkligen var kära, och han ändå skaffade ett annat jobb, skulle de inte träffas mer sen då?
Det var ju defintivt ett goodbye på flygplatsen.
Trots att det verkliga guldläget började nu, när de inte längre behövde blanda ihop känslor med business.

Denna helgen har varit februarikall i Stockholm, och det känns helt osannolikt att man behövde solskyddsfaktor för bara en vecka sen.
Men vilken underbar söndag för alla bakfulla människor, som med gott samvete kunde sitta inne och titta på Kanal 5:s Gossip Girl-maraton idag...

1 kommentar:

Anonym sa...

Samtidigt säger ju Frank att det är för "att han inte litar på henne" som han fixat en gammal gubbe som livvakt. Kan de ha ett distansförhållande trots farvälscenen? :)