fredag, juni 13, 2008

då blir barna fulla med sommar och bena blir fulla med spring

Det här hade jag glömt att ta med i beräkningen.
Att när det äntligen är juni, och mina sista lektioner, avslutningskonserter och kulturskoledagar är över för denna gången


så kommer jag från och med nu att stå som förälder och lyssna på barn som sjunger Idas sommarvisa. Idag var jag för första gången på sommarfest på dagiset som min dotter går på.
Det kändes väldigt vuxet (och då är jag ändå inte purung. Men andra föräldrar i stan är verkligen äldre.)
Jag undrade om jag skulle bli rörd till tårar, men antingen är jag immun mot barnkörer eller så kommer det tidigast nästa år, när B faktiskt kan sjunga med.


Sedan blev det jordgubbstårta och utdelning av ihopsamlad present till dagisfröknarna (fröknarna! de har en medelålder på 27!)

Inga kommentarer: