tisdag, juni 03, 2008

damn you, nina gunke

Jag jobbar hemifrån ett par halvdagar i veckan, sitter och skriver text.
Det har visat sig att jag inte på långa vägar har sån bra disciplin som jag försöker intala mig själv, men jag levererar alltid texterna i tid.
Men det har smugit sig in ett ovälkommet, och lite skämmigt hinder den senaste tiden.
Helt plötsligt finner jag mig själv titta på Skilda Världar!

Och jag förstår inte hur det går till.
Eller...jag gör kaffe runt halv elva, och oavsett om jag tar en minipaus eller dricker det vid datorn så känns det normalt, helt okej liksom.
Men hur slappa jobb eller bekväma arbetstider andra människor än har, så tvivlar jag på att de tittar på en sex år gammal tv-såpa mitt på förmiddagen.
Det gör jag, säkert en gång i veckan, och alltid enbart den sista halvan av programmet, så jag får inte ens något detaljrikt sammanhang. Men för det mesta försöker Rebecka Bovallius bedra/förtala/mörda någon.
Rebecka, eller Nina Gunke, är ju behållningen med Skilda Världar, förutom Tuva Novotny men hennes karaktär är inte så lysande.

Som jag minns det (för jag har naturligtvis sett det förut) så är det inte alltför lång tid kvar. Kanske blir det bara två gånger till, som jag dunsar ner i soffan utan att märka det.

Alla Andra har faktiskt förträngt Skilda Världar, jo för annars hade man fått fler resultat när man googlar. Det är komiskt att den första hemsidan finns kvar, men inte uppdaterats på minst tio år. Den ligger på Passagen, som var ruskigt hett 1996...

Inga kommentarer: