söndag, juni 08, 2008

fredhällsfestivalen

Så här trevligt var det på Fredhällsfestivalen i fredags. Festivalen var flyttad från Fredhällsparken till andra sidan t-banespåren, äppelträdsparken i Kristineberg.

Fyra olika artistkonstellationer uppträdde, i små sättningar. Inramade av träden såg det ut som en lövad scen!
Bandet ovan heter Jane the band. Helt okej, fast jag blev inte klok på om sångerskans distade röst var en genomtänkt effekt eller ett misstag från ljudteknikern (om det nu fanns någon.) Nevermind.
Jag såg verkligen fram emot att höra Sofia Talvik. Men det gjorde jag inte. För när det för en gångs skull händer något i Kristineberg, som infattar livemusik och smygförsäljning av kall öl - så lyckas jag bli dödssjuk. Eller, jag dog ju inte, men det kändes som att någon skruvade rostiga skruvar genom min mage.

2 kommentarer:

Sofia Talvik sa...

fast jag spelade ju innan Jane the Band ;-)
/Sofia

annalin sa...

Aha!
Jag hade inte kommit dit tidigare, för jag spelade själv på en konsert.

Sofia Talvik läser min blogg!
En stor dag för Anna - the soundtrack!