lördag, juli 12, 2008

here come all the feelings at the very same time

Imorgon ska jag på bröllop, och jag ska dessutom ackompanjera en cellist. Vi har repat lite tillsammans idag. Det blir ingen regelrätt ingångsmarsch, men första låten ska vara Dolly Partons Here you come again, eftersom det är den blivande brudens favoritlåt.

Jag fick ett sms från henne ikväll, där hon undrade hur det hade gått.

"Dollylåten var lite svår, så vi bytte ut den mot Här kommer alla känslorna på en och samma gång, hoppas det är okej! Kram"
svarade jag.

Då blev hon riktigt nervös.
Jag väntade jättelänge med att svara på hennes nästa sms.

Jag har spelat på skitmånga bröllop, och ibland slås man av tanken på att byta ut nån låt. (i synnerhet när man ska spela Det vackraste eller Älska mig.) Vem kan hindra en, när ceremonin redan har startat, liksom? (well, man kanske inte får sitt gage.)

Hade Här kommer alla känslorna på en och samma gång haft ett intro som gick att spela på piano så tydligt att alla kände igen låten direkt, då hade jag kunnat tänka mig att börja spela den, på skoj, för att sedan övergå till den önskade låten förstås.

Inga kommentarer: