torsdag, juli 17, 2008

singstar - summer party

När jag kom hem från min Malmötripp hade vår uppsättning av PS2-spel mångdubblats, och nu har vi dessutom det omtalade Singstar. Och det som måste vara det allra tråkigaste singstar-spelet, Summer Party.

Jag fattar inte hur de tänkte när de valde ut låtarna. Här finns inga glada 80-talslåtar som Boys boys boys, eller någon av Beach Boys alla surflåtar (eller åtminstone Kokomo).
Sommartemat finns egentligen bara i Wham's Club Tropicana (är det någon som ens hört den?) och i Texas Summer Son.
Umbrella var visserligen förra sommarens dunderhit, men annars är det inte några låtar som jag ens har sommarminnen till. Fast det är visserligen skönt att det inte finns några nonsens-sommarhits á la Boten Anna (den närmaste representanten är Mambo No. 5)

Jag förstår att Singstar har blivit en sån succé, det är onekligen kul att försöka komma ihåg var varenda liten wailning ska komma. Fast man har absolut ingen nytta av att kunna läsa noter, tvärtom.

Inga kommentarer: