lördag, juli 05, 2008

när abba är här är anna (inte) där

Hela ABBA kom till premiären av Mamma Mia ikväll.
Efterson jag är den etthundranionde minst kända i hela Stockholm var jag tråkigt nog inte inbjuden, och av någon anledning vet jag inte hur man gör om man skulle gå till en tillställning och bara kika utanför.
Det var förmodligen den enda chansen att se hela ABBA samtidigt.
Det osäkra kortet är såklart alltid Agnetha, men det är hon som är bäst.

För typ åtta år sedan var det en solförmörkelse som man kunde se i Malmö, och jag missade den fastän jag mycket väl visste om den. Jag gjorde nåt fånigt i stället, eller, något som jag kunde gjort när som helst. Spelade piano eller skrev eller var kär eller nåt. Sen skulle det dröja typ 120 år tills nästa tillfälle igen. (mina minnen från den dagen stämmer inte med Wikipedia)
Det är samma princip.
ABBA återförenas på Mariatorget när jag dricker öl på Debaser Slussen.

Å andra sidan gick jag på en konsert med Ringo Starr när jag var 15 bara för att plocka så mycket Beatles live som möjligt. (och den konserten...sög.)

Dock förstår jag inte varför det är sånt halabalo för en film som baseras på en musikal som baseras på trettio år gamla låtar.
Och varför Agnetha och Frida tycker att det är en sådan god idé att gå på bio för att höra några skådespelerskor försöka ersätta deras röster.
Då hade någon av alla Eurovisiongalor/hyllningar varit mer förtjänta av deras närvaro...

Inga kommentarer: