måndag, augusti 18, 2008

anna is Practising pilates

Om man har en otäck bakfylla är det lätt hänt att man kastar ur sig osanningar som "jag ska aldrig mer dricka".
Men om man har träningsvärk, så säger man ju sällan att man aldrig mer ska träna. Snarare tvärtom.

På grund av slarvigt stretchade bröstmuskler efter ett gymbesök i helgen har jag känt det som att ett hårt spänt gummiband var fäst mellan mina armhålor.

Ikväll har jag tränat det stretchigaste av allt - pilates.
- Om nån ringer så säg att jag tränar pilates, sa jag stolt till min sambo när jag gick.
Men naturligtvis ringde ingen.
Jag hade inte ens uppdaterat min Facebookstatus.

Med mina jobbtider kommer jag säkert aldrig mer kunna träna pilates, synd, för det var en bra instruktör och ett riktigt bra pass.
Det mest fantastiska är att jag verkligen tycker att hela jag är längre.

Inga kommentarer: