tisdag, augusti 05, 2008

behind that silly smile

Det gick förvånansvärt snabbt och enkelt att avlägsna den gamla tanden. Så snabbt att det lugnande medlet jag fick direkt innan inte hann börja verka ordentligt.
Jag lyckades träffa på en gammal gymnasiekompis från Malmö i t-banan på vägen hem.
- Jag har fått massor av lugnande och det kommer blod ur min mun, sa jag. och lät nog lagom pundig vid det laget. Han lär ju inte vilja snacka med mig igen.

Inte för att vara pessimistisk, men jag vågar inte slappna av helt än. Det är ett stort djupt hål i min käke nu, som lätt kan bli infekterat. Förra gången mådde jag bra samma dag som utdragningen, men nästa dag fick jag åka till akuten. Och dagen därpå också. Och dagen efter det.

Men vad lyxigt det är för en småbarnsförälder att beordras att ligga kvar på en sjukhussäng och vila. Jag hann läsa nästan en hel Gossip Girl-bok. Det hinner jag aldrig hemma.

Inga kommentarer: