tisdag, augusti 05, 2008

at first i was afraid,i was petrified

Om mindre än två timmar ska jag till Käkcentrum för att eventuellt dra ut en visdomstand.
Det som möjligtvis är värre än att dra ut en visdomstand, är att inte dra ut den, utan att bara ta röntgenbilderna och få åka hem igen med en ny tid, och oroa sig en gång till.

Jag borde äta ett skrovmål precis innan, men jag är såklart inte hungrig på någonting. Önskar att jag var den typen som kunde dämpa nervositet med typ en whiskey. Då hade jag struntat i att det säkert ses som olämpligt. Och jag kommer inte ens kunna tugga nikotintuggummi.

Kan tandkirurgerna förbjuda en att ha iPoden på? Borr- och knakljuden gör ju inte tandläkarbesöket enklare direkt.
Min vanliga tandläkare har en platt-tv i taket. Han tror att det gör ont på mig när jag utbrister förfärade utrop, men det är för att jag brukar undersökas under Oprah-liknande program, som ofta handlar om folk som väger 350 kg/har 19 barn/är otrogen med fyra personer samtidigt osv. Men det skingrar åtminstone tankarna.

Inga kommentarer: