tisdag, augusti 05, 2008

o-vänner

Fortfarande rapporterar vissa bloggare om att även tv-serien Vänner ska bli film. Det första ryktet kom för drygt två år sedan, för att sedan få nytt liv i och med framgången med SATC.

Det är väl självklart att det inte kommer någon Vänner-film! Framför allt för att det gjordes en urdålig spin-offserie om Joey.
Ska filmen ta vid efter Joey-seriens slut i så fall, eller ska man inte låtsas om att Joey hade en fortsatt karriär i L.A?
Och ska filmen bara utspela sig på Central Perk, eftersom både Monicas & Chandlers lägenhet och den mittemot (Joeys) nu har andra hyresgäster?


Jag är absolut inte emot en film, jag bara är för cynisk och för realistisk för att ens kunna önska. Vänner är bland det bästa jag vet i hela livet - på samma topplista som min dotter och mitt piano - och jag hade älskat att få två nya, osedda timmar.
I synnerhet utan att höra inspelat publikskratt.

Inga kommentarer: