onsdag, augusti 13, 2008

jag visste inte ens att de var tillsammans och nu är det slut

Ibland suckar jag själv åt bloggar som bara skriver om andra(s) bloggar. Men i förmiddags satt jag på ett ganska viktigt möte och smygläste mina bloggar i Google Reader i mobilen *).
Det var inte läge att klicka fram låtar, så att jag kunde förstå vad Popjunkien menade med att Ryan Adams saknade Mandy Moore.
Men t.o.m NYP visste. Det är (var) alltså skådespelerskan Mandy Moore, som är med i Because I said so och som spelade sig själv i Entourage?
Isåfall gör hon både skivor och konserter fortfarande. Jag trodde att hon la ner musikkarriären för att satsa på film. För hon var populär när jag var i USA (år 2000) och jag köpte t.o.m. en CD med henne, för det sades att hon var 'like Britney, but dirtier'. (Det är emellertid inte helt sant. Britneys musik och sångröst har högre kvalitet.) Det fanns dock en poppig dänga som gick typ "I'm missing you like candy". (Jaha, som godis?)

Iallafall, när jag träffade Ryan Adams är jag helt säker på att han var tillsammans med Beth Orton. De satt i varandras knä och pussades. (Det var före mobilkamerornas tid, så jag har inget foto, tyvärr. Konstigt nog tog Ryan ett kort på mig. Undrar om han nånsin framkallade det?)

Till skillnad från det Astrid skriver om, huruvida det är bra/dåligt när ens favoriter blir ihop med kändisar, så tyckte jag att Ryan & Beth var ett så fantastiskt par att jag inte ens kunde uppfunnit nåt bättre själv. Typ Britney & Håkan Hellström, eller Agnetha Fältskog och Morrissey.

Jag har flera skivor med Beth Orton också. Då är det alltså inte bara jag som gillar (gillat) både Mandy och Beth. Även Ryan. Jag är i gott sällskap.

*) yep, jag är nästan den enda bloggaren som inte begåvats med en egen dator på jobbet. Men jag har fem pianon i mitt arbetsrum. Hur många av er har det?

Inga kommentarer: