torsdag, september 11, 2008

also sprach Atlas

A. (min sambo) har varit iväg på en liten konferens/föreläsningstripp. Huvudnumret var ingen mindre (seriöst, han är två meter lång) än gladiatorn Atlas.
- Han tar tjugetusen för att snacka om hälsa i en timme, fnyser A.

Men redan några timmar efter hemkomsten har han delat med sig av Atlas visdom.
Till exempel säger Atlas att sojabönor inte innehåller lika mycket protein som kött, eftersom bönorna saknar några aminosyror.

Efter en stund kom en fråga om huruvida vi hade Keso hemma just nu (det brukar vi ha, jag älskar Keso.)
- Atlas säger att man ska äta Keso istället för hamburgare och pizza.

Nog för att det är det finaste kostråd jag hört, men det saknar relevans, för mig är det inte livsmedel som ersätter varandra. Det känns som att byta ut sillen på midsommar mot Läkerol, eller att äta wasabi istället för glass.
Fast Atlas menade, att när man är ute på vägarna, och bilen automatiskt väjer av mot McDonalds, så är det bättre att åka in på Statoil och köpa en burk Keso.

Jag känner på mig att mötet mot Atlas kommer förändra vårt liv...

Inga kommentarer: