torsdag, september 11, 2008

go get our girl

Var det inte alldeles nyss som vi (åter)såg de allra sista Sex & The City-avsnitten? Jo, tidigt i somras precis innan filmen hade premiär. Tydligen har TV3 redan betat av alla sex säsongerna i klockan-23-repriserna, för ikväll var det det näst sista.
Där jag gråter när Samantha drar av sin peruk, och där Miranda uppmanar Big att åka till Paris och hämta hem Carrie. Det innebär, att man måste titta imorgon kväll också.

Vilka tittar på paralympics? Varför är det viktigt eller spännande, till den graden att det inte räcker att läsa resultaten i tidningen nästa dag? Det verkar bara ännu tråkigare än vanliga OS.

Får nya Idol-juryn regi? Båda herrarna i juryn har varsin, lagom passiv min, som de använder när någon är väldigt dålig. Laila har åtminstone två-tre stycken, men det är tack vare att hon har en väldigt användbar uppsättning ögonbryn/panna. Hon försöker liksom se undrande ut, när någon sjunger illa, även om hon säkert själv skulle använda ordet skeptisk, eller rentav uttrycket jag trodde inte mina öron.
Och jag har inte sett en kvart av Idol i år utan att det måste demonstreras vilka artister jurymedlemmarna samarbetat med. Det var länge sedan man fick se så mycket N*Sync, BSB och Britney i tv. Är inte det att fördumma tittarna? Kan inte vi fatta att juryn säkert är kompetenta, om vi inte först får veta några av deras forna kollegor?
Att det är femte året i rad man söker efter en Idol är bisarrt, det skulle vara skönt med en paus. Men vad TV4 verkligen borde gjort är att anställa Simon Cowell. Det hade varit mycket roligare att titta på.

Inga kommentarer: