onsdag, november 05, 2008

election time

Jag har varit lika entusiastisk till mr Obama som alla andra svenskar säger sig vara, och förmodligen skulle han verkligen vinna ett svenskt val.

Men när jag gör Rapports test så visar det sig att jag inte alls håller med Obama i mångt och mycket - inte McCain heller visserligen, men ändå.
Det är inte mina egna resultat som förvånar mig, det är att mina svar faktiskt väldigt ofta är desamma som majoriteten av "test-tagarna" har svarat.
På något sätt förväntar jag mig att resten av svenskarna (som gör webbtester!) borde vara mer insatta än jag.
(Utom robotprogrammet, som 70 % var kritiska till. Hur kan jag aldrig ha hört talats om det?!)

Sen går inte vissa av frågorna att översätta rakt av till det svenska samhället. Det finns inga bra alternativ att kryssa i när det gäller vapenlagar, dödsstraff och samkönade äktenskap (som inte ens Barack personligen stödjer!)

Inga kommentarer: