onsdag, november 05, 2008

om jag kommer in? jag kommer knappt ut!

Det här är en grind till en liten lekplats nära Rålambsvägen, som är en ganska trafikerad väg. Och det är ändå inte ens ut barnsäkerhets-synpunkt jag blir förbryllad, utan mer hur man lyckas mäta så fel när man bygger. På bilden är grinden alltså så stängd den kan bli. Det fattas en decimeter, Hade det inte varit enklare att strunta i att sätta dit en grind överhuvudtaget? Men så ser jag en bild på en dörr i en skol-liknande korridor, som visserligen förmodligen fyller sin funktion, men alltså... Finns det verkligen alternativ till att sätta dörröppningar annat än i golvhöjd? Är detta i själva verket otroligt banbrytande och kreativt?

Bilden kommer från ett bildtema hos Faraiq, It can only happen in Russia, så jag förmodar att det är en rysk dörr.

Inga kommentarer: