fredag, november 21, 2008

men det bör alltså inte kallas grooming, kom ihåg det!

Jag har en jättebra företagsidé. Det finns redan motsvarande för hundar, men konstigt nog inte för småbarn.

Det skulle vara trevligt om någon mild men bestämd barnsköterska kunde öppna en salong, där man kan boka in sitt lilla gryn för manikyr, pedikyr, öronrengöring och grundlig tandborstning.

Fnys, tänker somliga (kanske), klarar man inte av sådana banaliteter ska man inte ha barn. Jodå, alla föräldrar klarar av det, men emellanåt krävs det helst inte blod, men svett och tårar.

Redan vid någon veckas ålder får spädbarn riktigt vassa naglar, som behövs hållas efter så att det inte river sig själv. Och det är svårare att klippa en kort vass nagel än en lång. Ofta måste man klippa, dessutom.
Att använda tops är ett big no-no enligt bvc, och det är sällan populärt hos ett barn när mamman tar en blöt frottéhandukshörna för att rengöra det lilla mjuka örat.

Jag borstar tänderna på B både morgon och kväll, men hon vill inte direkt gapa eller hålla huvudet stilla tillräckligt länge. Och detta trots att jag sjunger en egenhändigt uttänkt tandborstnings-Twist & Shout, med extra många aaaa-aaaa-aaaa-aaaa-parti, och en käck refräng: gapa min baby nu (gapa min baby), ga-pa stort (gapa stort) osv.

Nej, det skulle vara bra med en babysalong dit man kan boka in sig ca varannan vecka.
Det skulle säkert bli en lönande verksamhet. Synd att jag inte kan driva den själv.

1 kommentar:

Anonym sa...

"Ett big no-no enligt BVC". Roligt.
BVC tycker att det mesta är no-no.
Mjölkersättning? No-no
Tops i örat? No-no
Frisk luft? No-no
De borde ge ut en liten skrift med allt som de säger nej till.
Man kan ju förstå sig varför BVC-kärringarna är så bittra idag. Troligen var det vad folk i deras ungdom sa till dem ständigt.
-Vill du dansa med mig?
-No-no!

Bra blogg, Annalin. Kommer tillbaka.