tisdag, november 18, 2008

britney - circus

Ikväll har jag smålyssnat på Britneys nya album Circus. Det är inte så ortodoxt dansgolvsinriktat som Blackout, vilket är skönt. Här finns t.o.m. två ballader (dock ingen av samma kaliber som Everytime).
Låten jag tyckte var roligast vid första lyssningen, Amnesia (fast den är nästan lite väl Marie Sernholt-ish) kanske bara blir ett bonusspår. Sexton låtar verkar nämligen lite väl generöst, trots att Radar är med även på denna skivan.

Jag är inte bra på att objektivt recensera artister jag tycker mycket om. Iallafall inte om jag verkligen sett fram emot och längtat efter skivan. Det kanske kommer bli lättare med Circus eftersom det bara var ett år sedan förra Britney-skivan kom.
Men när den släpptes var jag typ så glad att hon ens sjöng fortfarande att jag glömde att jag inte alls orkar lyssna på dansmusik dagarna i ända. Och det blev nästan bara Gimme more och Piece of me som jag klickade på i iPoden efter ett tag (men jag insåg åtminstone direkt att Piece of me var en stor låt.)

Det var likadant med Kent faktiskt. Ingenting var ju en helt okej förstasingel, och när sen Tillbaka till samtiden kom så fanns fina Columbus med också. Bara det att nästan allt annat tröttnade jag på direkt, utom möjligen Ensammast i Sverige, och när jag glömde cd:n i Malmö efter julen så gjorde det inte ens särskilt mycket.

Så det känns nästan lite spännande att ha Circus som soundtrack ett tag, och upptäcka vilka låtar jag vill höra om igen eller vilka jag trycker förbi (än så länge: Mannequin, vem orkar..?)

Hoppas nu Britney ger sig ut på en omfattande turné också..!

Inga kommentarer: