söndag, november 16, 2008

det blir ingen återkomst

Zlatan kommer alltså inte att Göra En Henke och återvända till moderklubben MFF, ens för att "fixa till problemen".
Det kunde han faktiskt gott gjort. Han har råd - både ekonomiskt och popularitetsmässigt - att åka hem en eller två säsonger. Även om det gör ont att säga, så behöver ju MFF någon som tar i med hårdhandskarna.
Jag hade min MFF - Svenska Mästare 2004 -tröja på mig när jag tränade idag, och jag tänkte just på att det var en evighet sen Malmö var allra bäst. Och ganska länge sedan de ens var hotfullt bra.

Zlatan behöver väl ändå hålla ett öga på renoveringen av sin lyxkåk, och det vore väl kul för Maximilian och Vincent att bo närmare sina far- och morföräldrar ett tag.


Fast jag ska kanske inte säga något. Jag flyttar ju inte heller tillbaka.
På bilden tror inte Bianca sina ögon, när vi träffade Zlatan på flyget (till Malmö, får jag väl tillägga.)

Inga kommentarer: