torsdag, november 13, 2008

yesterday's paper telling yesterday's news

Jag blir så trött.
Här går jag ut klockan halv tio med pappkassar fulla av kartonger, grönt glas, ofärgat glas, konservburkar, plastflaskor, ett och annat batteri och sist men inte minst tons of tidningar.

Och så är där helt överfullt vid återvinningsstationen, och det ser ut som fan runtomkring.

Tyvärr är jag inte en sån tant som ringer och klagar (främst för att jag inte vet var man ska ringa kanske?) men jag är heller inte en sån som är så dum att jag tror att om jag bara ställer mina påsar på trottoaren så kommer någon annan att sortera när det blir utrymme.

Jag kunde knöka ner det mesta i rätt behållare, fast det är väldigt lätt att skada händerna. Femton kilo Svenska Dagbladet fick jag dock kånka hem igen. Det var kompromisslöst trångt i den gröna tidningstunnan. Det kändes inte alls så kul att ställa tillbaka en full påse under diskbänken heller.

2 kommentarer:

Anonym sa...

nej det är lustigt att en del kan få megamassa kommentarer på ingenting.
och det är konstigt hur en del bloggar blir stora..
men gemensamt för många av dom är väl att de är väldigt unga, en del modeller eller modellsnygga, har kontakter inom mediabranschen, snygga, smala och festar liksom...och deras läsare är i samma ålder och yngre.

Men näe min blogg är ingen storblogg. Jag kan få ökad statistik ibland om jag blir länkad men sedan sjunker det sakta men säkert igen.
Jag klagar inte över mina cirka 1200 unika på vardagarna som på helger sjunker till kanske 800-900..men det är inga besökarantal som får en att synas på listor som välbesökt.
Då måste man nog ha minst 2000-3000.

Anonym sa...

lilla röda bruken är osis ja, grymt bra torrvax! =))