onsdag, december 24, 2008

det är när ni väl ser mig som jag verkligen blir rädd

Sent på julaftonskvällen har Alla Andra redan bloggat om den nya låten/julklappen från Kent, som man alltså gratis (och lagligt) kan ladda ner.

Friends reklamfilmer har varit fina alltsedan Granadas Amazing it seems, och även denna är snygg och realistisk.
Fast. Jag tycker att det är lite bullen-varning, alltså "det är inte tjejen i filmen som har skrivit brevet" *) över den.
Klart att snygga personer också kan vara mobbade och ensamma - särskilt bland ännu yngre barn.
Men den här jättesöta tonårstjejen lär väl vara coolast bland högstadieelever i hela Sverige i vår. Som får premiärframföra en helt ny kentlåt på primetime.

*) När jag var liten och tittade på Bullens brevfilmer undrade jag alltid hur redaktionen kunde vara så himla säker på att det verkligen inte var brevskrivaren som spelade rollen. som om det skulle ingå i castingen. "- jo, förresten, du mobbar/stjäler/slåss väl inte?"

Inga kommentarer: