tisdag, december 30, 2008

i'm a psychosomatic sister running around without a leash

Vi har ett trevligt och funktionellt medicinskåp, inne i städskåpet (man vet att det är ett städskåp och inte ytterligare en garderob eftersom det finns en upphängningsanordning till dammsugar-röret.)
Men det finns ett mesigt litet plastlås, med en ännu mindre, ännu mesigare plastnyckel till. (Om man verkligen vill in bland Vectavir och Desivon är det inte någon konst att bända upp luckan.)
Och nu tappade min sambo nyckeln igen. Denna gången efter luckan låstes.
Jag har såklart skitont i huvudet. Och kan inte ens få reda på om vi äger några huvudvärkstabletter.
Då måste jag leta efter en liten vit nyckel i tvättpåsen, i den halvöppna skolådan med verktyg och i en annan låda med glödlampor och annan nödvändig skit.

Nej det är inte värt besväret, för att eventuellt hitta en Alvedon. Världens mest överskattade läkemedel. (Kanske mest överskattade produkt överhuvudtaget?)

Om jag hade kunnat latin hade jag signerat detta inlägget med huvudvärkens motsvarighet till in vino veritas.
Fast nästan alla mina inlägg är ju skrivna under huvudvärk.

Inga kommentarer: