söndag, december 14, 2008

en personlig cd

Ni vet såna här namn-prylar, typ reflexer, vattenflaskor, nyckelringar, pennor med mera, sådana hade jag aldrig när jag var liten - eftersom Anna alltid var slut!
Jag hade någon enstaka grej med Ann på, och ritade själv dit ytterligare ett a så gott det gick.

Nu är det ganska ute att heta Anna bland dagens skolbarn (så nu är tillgången högre), men nu har jag ett motsvarande issue: det trycks aldrig upp några Bianca-saker.
Och då har jag letat i flera länder. Varken i Spanien, Frankrike eller ens Italien (och det är synd och skam!) prioriteras små Biancor.
Nu är det ju inte särskilt viktigt heller, men det har blivit en fix idé.*)

Men så idag, på Åhléns, så såg jag en Personlig CD, Sjung me', som innehåller sex nyskrivna barnvisor där namnet bytts ut, så att barnet får höra sitt eget namn sjungas minst 60 gånger.
Kanske min lilla Bianca borde få en sån skiva i julklapp, bara för att?
(Inte bara för den slagfärdiga kommersiella idén som vädjar till föräldrar, utan för främjandet av nyskriven barnmusik!)

Man kan provlyssna ytterst lite här, även om exemplet förhoppningsvis inte är representativt för hela skivan (Vi ska sjunga hela dagen Li-i-sa.)

*) utom sånt som kan komma bort på dagis dagligen, som vantar. Vantar med stora tydliga namntryck hade jag köpt direkt, nästan vad de än kostar. En affärsidé!

Inga kommentarer: