söndag, december 07, 2008

julbord på Gondolen

Idag har jag ätit julbord på Gondolen. Riktigt fint. Trots att jag ju inte äter något kött, och ytterst lite sill, fanns där så delikata rätter att jag fortfarande är alldeles för mätt för att ens få i mig ett glas vatten (för törstig blir man av fiskrätter) och då var vi ändå på klockan 14-sittningen.

(Vilken lyckad dag att ha en av två hissar i sönder. Det var hiss-kö ut till gatan. Och det är gamla tanter som försöker tränga sig värst.)

Det var egentligen ingen julmiddag utan min pappas födelsedagsmiddag, men det fanns inga andra restaurangbord att uppbringa i hela Stockholm denna helgen verkar det som.
Vi var tolv familjemedlemmar, men ingen verkade komma ihåg att det var pappa vi skulle fira. Han satt längst ut på kanten utan särskilt många att prata med (mig pratar han ju med ofta) och det blev inte ens någon Ja må han leva. Hoppas att han var nöjd ändå.

(Jag dök faktiskt upp tidigt på morgonen med barn och pojkvän och presenter.)

Man brukar ångra kalorierna man åt i onödan, men jag sitter och grämer mig att jag inte ansåg mig ha plats för en enda liten mintkyss...

Inga kommentarer: