tisdag, december 23, 2008

julstress är bara so last year

Amen vaddå julstress?

I helgen -den kanske viktigaste på hela året för handeln - var det inte särskilt trångt ens uppe i stan, på de platserna jag ändå alltid undviker pga för mkt folk. ( T-centralen och Drottninggatan.)

Men idag borde väl folk lägga på ett kol? Är man ute i varuhus osv idag, är det väl för att man är ute i sista minuten och behöver handla något. En julduk eller batterier eller de sista klapparna, vad vet jag.
Men nej då. Vissa har avundsvärt mycket tid, och väljer dan-före-dan till att långsamt strosa fram i de trånga gångarna på Åhléns, eller stanna utanför en butik, omedelbart utanför en butiksentré, och prata i mobilen.

Jag hann med mitt, tack vare min smidiga unge och min våghalsiga körning. Men idag får ni skylla er själva om ni blev nuddade vid hälsenan av en svart Emmaljungasulky. Idag ber jag inte om ursäkt för ert sölande...

Inga kommentarer: