torsdag, december 18, 2008

nej mamma jag knarkar inte, det är min parfym som luktar

Jag sitter och kollar på eleven, för att återigen fundera på om det är värt deras ohyfsat höga fraktpris att beställa ett litet läppbalsam till min lillasyster i julklapp.

Av ren förströelse klickar jag på Library of Fragrance, ni vet, de som gör dofter som luktar allt från färgkritor eller spunnet socker till sushi och snö.
Fast aldrig förr har jag sett en lotion som ska lukta Dirt.
Ja, skit. Smuts. Snusk. (Eller menar de jord?)
Vem vill använda den? Har det sålts en enda flaska? I så fall kanske till nån som har renlighetsmani och skäms över att den duschar sex gånger om dagen.

Det finns en ingrediensförteckning, men för mig ser den precis likadan (lika obegriplig, alltså) ut som produkter som ska lukta gott. Och eleven själv har inte gjort någon individuell beskrivning utan kallar den för en "härligt doftande kroppslotion som återfuktar din hud. Finns i samma dofter som deras parfym."
Och parfymen Dirt hittar jag inte. Som tur är.

Inga kommentarer: