torsdag, december 04, 2008

pisskodlotteriet - jag drog nitlotten

Vad är grejen med postkodlotteriet?
Inte dess existens som sådan, utan deras självgoda anseende att ha rätt att skicka ut oönskade brev till mig flera gånger i månaden?

Jag returnerar med "Åter avsändaren". På baksidan skriver jag Skicka inte mer information till mig, tack (från början. Nu skriver jag samma sak fast inte alls så snällt, och utan tack på slutet.)

Min sambo får brev ännu oftare, så kanske har det haft någon liten effekt, men jag slipper inte helt, åh nej.

Jag tänker på de stackars satar som faktiskt tävlar. Hade inte ytterligare en kunnat vinna 100.000 i varje avsnitt, för pengarna som de lägger på adresserad direktreklam?

Är inte detta noll respekt?
Och om man inte returnerar breven måste man ju öppna det för att kunna källsortera, det är naturligtvis fönsterkuvert.

Inga kommentarer: