måndag, januari 12, 2009

i'm living in a box but i'm out when opportunity nox

Idag fyller Per Gessle 50 år.
Det är ingen annan som tycker att han är snygg eller..?
Bara jag?

Eller så är det att jag på något omedvetet sätt tycker att det är attraktivt med någon som faktiskt kan så mycket om låtar och skivor (fast den teorin faller med att jag rangordnar Fredrik Strage högre, men finner Strage tämligen osexig).

Utom vad Per Gessle tycker om sina egna låtar. Där verkar han ha helt fel för sig. I Dom kallar oss artister för bara nån månad sen skulle han spela (vad jag uppfattade som) sin egen favoritlåt av sina alster. Då valde han Tycker om när du tar på mig. "Tycker om dina bröst i morgonljuset". Tjena.

Och i ett gammalt Tryck tillgamla ZTV, för säkert 6-7 år sedan, så frågade Tony Zoulias just vilka egna låtar Per gillade. Han drog till med den högst medelmåttiga Mauro Scocco-doftande balladen Milk and toast and honey. Eller hur. Du har liksom skrivit Listen to your heart. För att inte nämna The Look, Spending my time, Goodbye to you, Joyride och The sweet hello, the sad goodbye.

Dessutom. Så är den där Här kommer alla känslorna (på en och samma gång) en riktigt bra låt. Nu när hysterin äntligen lagt sig, sådär sex år senare.

Inga kommentarer: