torsdag, januari 15, 2009

just när jag väntade mig en kärleksförklaring, eller nåt

Som inom allt annat finns det tråkighetsgrader på sms.
De utan tvekan vanligast sms:en jag får är av typen "Blir en kvart sen" alternativt "Kan vi ses halv istället?" De är ju rätt smärtfria, och inte särskilt oväntade om man bestämt träff med någon.

Och jag har aldrig blivit sms-dumpad, vet faktiskt inte om någon verkligen blivit det, då är det snarare effektivare att successivt sluta med att besvara sms.

Iallafall, ikväll fick jag ett sms från Din bank (alltså min bank) med texten Du har fått en avvisad betalning i internetbanken. Med vänlig hälsning Swedbank.
Naturligtvis en jättebra tjänst, som jag själv kryssat i att jag vill ha vid behov, men nästan lika tråkigt mess som Tele2:s egna...

Allt på vårt konto har blivit messed up baraför att ett köp som vi gjorde den 30 december - förra året! - inte drogs förrän igår. Hur kan det bli så?

Inga kommentarer: