onsdag, januari 07, 2009

mest synd är det att Detektivbyrån gick hem tomhänta

Okej, vilka är det som röstade på Jennie let me love you som (förra) Årets Låt?
Är det för att Idol-artisternas fans är vana att telefonrösta?
Jag är helt säker på att jag röstade på Longing for Lullabiesnätet. Kan det ha varit en Rockbjörn?

Vad kul att få se skillnaden (eller likheten) mellan hur juryn respektive tittarna har röstat!
Fast, hade det hjälpt att jag bojkottade grammisgalan hade jag gjort det - eftersom de [ansvariga för tv-sändningen] tycker sig ha rätt att välja vilka kategorier som är mindre intressanta. Jag hatar det där "tidigare under kvällen har --- delats ut". Är inte Årets Kompositör respektive Textförfattare egentligen det allra finaste?

Prisutdelningen av Årets jazz brukar också strykas från primetime, men det var ett speciellt år. Nog för att e.s.t. ändå brukade vinna, men nu var det allra sista gången, och det var rätt självklart att de skulle få grammisen, både enligt juryn och folket.
Jag började nästan gråta eftersom Magnus och Dan nästan började gråta, och det kändes fint att det blev stående ovationer i hela lokalen.

Inga kommentarer: