tisdag, februari 24, 2009

känner ni en tomhet nu?

Okej, det handlade om förlovning.
(som har skett eller ska ske? det finns uppenbarligen ringar. hur fattar alla andra utom jag?)

Det allra bästa sättet att slippa felaktiga spekulationer är faktiskt att spela in små filmer där kungen gör offentliga uttalanden. Royal webb-tv, liksom. De borde göra det oftare.

Den här lilla filmen är riktigt rolig. Kungen tycker att ett försommarbröllop blir bäst, "eftersom det är fint väder då" (fast på senare år har folk snarare gift sig i augusti-september, just pga stabilare väderlek.) Glöm nu inte att bjuda in Daniels föräldrar också, redan ikväll.

Vad ska det spekuleras i härnäst? Varför valdes en tradig februaritisdag till detta beskedet...Finns det möjlighet att Victoria outar en graviditet klockan 17 ikväll?

2 kommentarer:

Anonym sa...

gravididet är ju trots allt inte möjligt. Man får väl inte ha sex innan giftemål heller?;)

Tove Kungsholmen sa...

Haha, min första tanke när Victoria sa ngt om att "nu kan vi bilda familj" är att hon redan är gravid. :D Troligen omöjligt dock! Då borde de ha gift sig rätt snart så ungen inte blev oäkting.

Tycker också att det var en osedvanligt trist förlovningsdag men kanske speciell för dem. Det kanske var årsjubileum av första ggn de såg varandra i svettångorna på gymet typ.

Om mitt bloggbråk (kopierat från min blogg):
"Hennes kommentarer går att läsa under inläggen "före detta" och "måndagkvällarna räddade". Hon har raderat mina kommentarer så det går tyvärr inte att följa hela diskussionen. Hon tyckte iaf att regeringen skulle rädda Saab till vilket pris så att människorna i T-hättan inte skulle bli arbetslösa. Jag tycker inte det. Hon ansåg då att jag hade en hemsk människosyn och brist på empati m.m. Jag anser att hon var helt verklighetsfrånvänd."