söndag, mars 01, 2009

don't let go, you've got the music in you

Vi har ett väldigt jämställt förhållande. Och det är ju bra på alla sätt och vis. Fast ibland, så här nån gång emellanåt skulle jag kunna tänka mig att vara en sån flickvän som har en pojkvän som fixar ny musik, sån som jag 'förmodligen kommer att älska men inte vetat om'.

Här hemma är det jag som fyller på familjens iPods om nätterna. Min sambo har fått nya spellistor minst en gång i veckan, nästan lika länge som vi varit tillsammans.
Vilken lyckos!

Och förresten. Ingen vet exakt vilken februaridag som vi kan fira jubileumsdag, om man nu har tid till sånt. Men nu är det ju plötsligt mars. Har vi varit tillsammans i fem år utan att uppmärksamma det? Fan. Då måste jag vänta fem år till, för att det ska bli en årsdag värd namnet (och värd barnvakt..?)

Inga kommentarer: