måndag, mars 30, 2009

jag är en liten mört

Nästan varje helg får min lilla dotter gå på något barnkulturprojekt. Hon brukar vara engagerad i det mesta, från fiolprovning till modern konst eller öststatiska dockfilmer (skrämde slag på mig iallafall!) Fast denna gången tog det konstigt nog längre tid att charma henne, trots att det var barnmusik med James Hollingworth på vårt lokala bibliotek. (Hon hade nog sett mest fram emot att få leta, läsa och låna böcker som vanligt.)

Jag kom egentligen bara på två låtar från min barndom som jag visste var James verk, Älgarna demonstrerar, så klart, och så Hur ska jag göra för att komma över vägen.
Men nu flashade det upp fler urgamla minnen, som tandborstvisan och auktionsvisan.
Och Jag är en liten mört.
Den hade jag glömt bort två gånger. För några år sedan lät jag barnen lära sig den som gehörslåt på piano, men sen vill man variera sig, och glömmer.
Men nu jäklar är det sista veckan. Tre mellanstadieelever fick lära sig mörtlåten idag, och fler ska det bli imorgon.

Inga kommentarer: