tisdag, mars 03, 2009

min kramp & mitt fussbalm

Mitt livs lyxigaste kräm, so far..?
Nej, det är inte La Praire eller La Mer.
Det värsta är nog att det inte ens är en ansiktskräm, som åtminstone skulle anstränga sig för att få mig att se ut som 22.
Det är faktiskt en fotkräm. (Ett fuss-balm för att vara exakt. På tüsska.)
Åh, förresten, jag kom på något ännu värre: jag har inte ens den dyra fotkrämen till fötterna. Det är inget som helst fel på mina fötter. Jag har den på vaderna.

En natt för fem veckor sedan fick jag så hemsk kramp i (båda) vaderna att jag vaknade och skrek. Jag hade träningsvärk i fyra dagar efteråt.
Men - lyckosamt nog hade jag en inbokad massage, mindre än 12 timmar efter krampen, på Axelsons Spa i Gallerian. Efteråt tipsade massören om just denna krämen, som skulle 'öka syreupptaget' i benen blablabla. Han fick säkert provision, (men jag köpte den som kompensation för att jag förstås struntat i att raka benen efter den hemska krampnatten.)

Känns inte som min stil att köpa en fotkräm-som-inte-ens-används-på-fötterna för ett literpris på 2526 kronor. Men jag gillar den kyliga känslan som uppstår direkt efter smörjet. Och, allra viktigast - jag har inte fått kramp igen. Det är värt mycket kaffepengar!

Inga kommentarer: