måndag, april 27, 2009

books feed your head (?)

Varför behövs sajten boktipset när bok.nu nyligen startats (läs: när jag för inte särskilt länge sedan spenderat en låång stund med att betygsätta ett helt livs bokläsande på just den sajten)?
Men det är som att råka välja bloggy när alla andra twittrar. Man måste vara där folket är.
Boktipset fick en gratisskjuts med lite kända namn bakom bokhyllorna. Om de sedan har så bra koll vet jag inte än. Visserligen uppskattar de nog mitt estimerade betyg på Bibeln till ungefär detsamma som jag tror (är det någon som läst hela Bibeln? om man läst alla evangelisterna hundra gånger, får man betygsätta ändå då?) men kan inte komma med något förslag om vad jag skulle tänkas tycka om Att vara Per Gessle? Och är verkligen Mig äger ingen facklitteratur?

Om nån vill följa mig, så kommer jag att följa dig. Och jag läser inte alls enbart Rocky-seriealbum. Det ser bara ut så just nu.

Inga kommentarer: