fredag, juni 26, 2009

don't tell me you agree with me when i saw you kicking dirt in my eye

Det känns bara såå 2009 att en rubrik lyder Jacksons död skakar sociala medier.
Som om att det skulle vara en lika stor katastrof om nyheten orsakade serverkrasch för Facebook och twitter (men så är alltså inte fallet!)

Och så ska naturligtvis kändisar av olika grader uttala sig. Nu har det gått ett antal timmar, så nu sörjer de riktiga världsstjärnorna som Quincy Jones och Madonna. Och många fler. Nu vill jag höra vad Paul McCartney och Stevie Wonder säger.

Jag undrar hur många som stod bredvid Jackson genom alla anklagelser, genom alla hårda ord och rättegångar. Det är klart att det är möjligt att hålla någon för the king of pop men samtidigt tro att han är pedofil. Hoppas för allt i världen att Michael behandlades som tillräckligt rentvådd de sista åren. Det är ju bara så sorgligt att dö utan upprättelse.

Jag har alltid trott att Michael är oskyldig. Bortsett från den Pippi Långstrump-aktiga historien om att han hade en apa som hette Bubbles, har jag konstant vägrat tro på några som helst mediala rykten om Michael. Men idag måste jag göra ett undantag. Det verkar tyvärr vara helt sant att the King of Pop gjort sin sista moonwalk för alltid...

Inga kommentarer: