fredag, juni 17, 2005

Badpremiär!!!

Äntligen, årets första dopp!!! Ja, och årets andra, tredje och fjärde hann jag med också! Kallt är ett negativt uttryck. Svalt, skulle jag benämna det. Men så här tidigt i säsongen funkar det bara på badplatser där man kan hoppa i, alltså så att hela kroppen blir blöt på en och samma gång. Fast man kan bli tokig ändå och sakna Skåne som är omringat av hav och strand och strand och hav. Fredhällsbadet är helt klart bäst. Smedsuddsbadet och Flatenbadet är totalt överskattade.
Jag antar att det märks väldigt tydligt att jag sitter hemma i Stockholm och alltså inte är på Hultsfredsfestivalen i år.

Jag avundas alla som inte redan lyssnat sönder Nouvelle Vague. Det passar bättre nu än någonsin med deras softa bossanovacovers. Men jag hittade en liten bonus - på iTunes Music Store - eftersom det finns ytterligare två spår på den franska utgåvan, som går att köpa där för 9 kr/st.

Den spännande följetongen Dagens i-landsproblem fortsätter...
Varför är det så mycket parfym...i varje flaska? Hade det inte varit bättre om det gick att köpa flaskor med t ex 15 ml? Nästan alla [flickor] gillar att ha flera att byta med. Men 50 ml varar faktiskt alldeles för länge. Jag tog slut på min Ralph Lauren Cool igår. Det tog 11 månader på 30 ml. Den var inte ens billig där jag köpte den, i Lissabon, men jag ville så nödvändigtvis gärna shoppa på Sephora. Dessutom köpte jag små söta plastnecessärer med tecknade flickor på. Och en tuschläppenna (som är väldigt effektiv, men jag tvivlar på huruvida den är hälsosam...varför säljs inte såna någonstans i Sverige annars?)

Slutligen, grattis Michael Jackson. Jag höll alla tummar jag har. Nu kommer han säkert gömma sig ännu mer. Kalla honom freak om ni vill. Han är nog mer än hjärtligt trött på golddiggers och kändiswannabes.

Inga kommentarer: