måndag, juni 22, 2009

såklart det är kul att ens gamla jeans passar igen

Nu har jag suttit och packat ihop nio paket som ska läggas på brevlådan imorgon. Alla utom ett innehåller mammakläder*), fram för allt sommarplagg som jag inte använde alls under denna graviditeten. Det är mitt sätt att bearbeta faktumet att jag kanske aldrig mer kommer att vänta barn. Vissa sätter in spiraler eller, ännu mer dramatiskt, låter sina män sterilisera sig. Men jag valde alltså en lightvariant, och rear ut min grosses-garderob på Tradera.

Det hade varit trevligt om pengarna jag trots allt tjänat på detta hade räckt till en Morrisseybiljett. Konserten kunde bli en belöning och ett avslut (final kan man väl inte säga, finalen på havandeskap är ju ändå när barnet kommer ut.) Och sist jag såg Moz på Hovet hade jag Bianca i magen.

*) Jag har aldrig fattat varför det heter mammaplagg när det är stor sannolihet att bäraren inte alls är mamma ÄNNU.

Inga kommentarer: