tisdag, juni 23, 2009

facebooktester no more

Jag skulle vilja påstå att Facebook-applikationen Purity fungerar. För sedan jag la till den för två dagar sedan har jag sluppit se mina vänners (aldrig de närmaste heller) resultat i livsviktiga vetenskapliga tester av typen "Vilket ackord är du?" eller "Vilken biblisk person är du?" osv.

Dock står det FB Purity blocked: 0 app msgs, alltså att noll meddelanden blockerats. Var de ändå slut? Har jag, till slut, manuellt tryckt Döljvarenda en av de tvåhundrafemtiotolv testerna?

Dock vore det ett bra kul yrke (ett tag, inte tills pensionen) att vara testuppfinnare.

Förslag (som kanske redan finns, vad vet jag, jag blockerar!)
Vilken IKEA-bokhylla är du?
Vilket skonummer har du - egentligen?
Vilken gitarrsträng är du?
Vilket grundämne är du?

Min bästa knapp hade visserligen tagit ett (lika vetenskapligt!) test om typ "vilken bokstav börjar namnet på ditt livs kärlek på" och hon var väldigt mallig för att det stämde. Jag skulle så gärna vilja se vad det var för typ av frågor (kanske "slutar namnet på 'agnus' 'attias' eller 'ikael'"?) men då skulle säkert mitt resultat publiceras innan jag hunnit ta bort det och gubevaare om det blir fel.
För många som jag trots allt varit väldigt nära vän med någongång (och som på gott och ont MINNS saker) kan ju läsa det. Jag ser framför mig hur patetiskt det verkar, "amen hahahah hon kom aldrig över sin gamla högstadie/gymnasie/högskolecrush".

1 kommentar:

Knapp sa...

Det var just det som var så kul, min älskades namn börjar på M för att jag gillar makaroner mer än ris, för att jag inte döpt någon av mina barn till Mohammed (än) och sådant. Roligt var också att M,s ex. också fick sin älskades namn till att börja på M, vilket inte är sant om man ser på mannen i dennes liv idag - bör jag bli sotis eller bör jag tänka att vi gillar typ grönt mer än rosa......?