söndag, juni 28, 2009

tänk att det fanns så många människor som inte redan HAR Thriller och Bad och Dangerous

Löningshelg, alla andra är ute och festar i sommarnatten. Jag ammar framför datorn och läser ikapp bloggar i google readern. Vilket ärligt talat börjar bli lite boring, eftersom 75% av inläggen handlar om Michael Jackson. Jag vet att jag inte är ett dugg bättre själv, och jag hade tänkt skriva om Nils Hanssons huvudet-på-spiken-krönika om ryktena kring Gåtan Michael, men jag låter bli.

Däremot är det värt att notera att musiken säljer som aldrig förr (dock är det inte särskilt förvånande.) Jag tror att det kommer bli en massa sliskiga tvister om arvet nu - består det av skulder eller en hemlig förmögenhet, vem vet. Barnens mamma, som avskrivit sig all omsorg om barnen kommer förmodligen gärna ta hand om dem igen, om arvet följer med. Vilket barnen är tillräckligt stora för att förstå.

Trots att jag vet att jag kommer få sura kommentarer så är det frestande att skriva att man just därför borde tanka hem musiken i stället. Men samtidigt, det är en droppe i en ocean. Bara STIM-pengarna för de senaste dagarna lär vara nog att försörja en hel släkt resten av livet...

Inga kommentarer: