onsdag, juli 01, 2009

blair sjunger, dansar och ler

Det har varit officiellt ett bra tag att Leighton Meester, som spelar Blair Waldorf i Gossip girl, även satsar på en sångkarriär. Jag såg henne spela en sångerska i ett Entourage-avsnitt, men det lämnade inga direkta spår.
Men när Leighton nu dyker upp både i videon och i låten "Good Girls Go Bad" blir jag glatt överraskad. Hon sjunger ju bra! Hon låter glad och ung och pigg (fast vad är det för betyg) och varken piper eller stönar fram sin rader, som jag så fördomsfullt misstänkte. Samarbetet med bandet Cobra Starship påminner lite om när Infinite Mass lät Linda Sundblad sjunga 'om sig själv' i låten She's a freak för ett antal år sedan.
Jag tycker fortfarande att sommaren 2009 saknar en ordentlig sommarhit, så Good Girls Go Bad kan gott få lite radiotid.

...och tv-tid. Visst är det kul att se Leighton dansa och SE GLAD UT! Även om jag tycker Blair Waldorf har en oklanderlig stil, så har Gossip Girl blivit så förutsägbart att jag inte orkade se särskilt långt av andra säsongen. Men kanske är det helt enkelt de sura minerna jag var trött på.

Inga kommentarer: