måndag, augusti 31, 2009

men vad säger oasismamman?

Att Oasis splittras känns inte som någon större skillnad. Nu för tiden är det snarare regel än undantag att band gör comeback, ibland inom två år till och med.

Men under alla år man har läst om (de påstådda) bråken mellan Liam och Noel, som alltså också var spiken i kistan för Oasis, så har jag undrat: var finns mamma Gallagher?
Vad säger hon? Skäms hon inte ögonen av sig, när hennes söner - 37 respektive 42 år gamla - fortsätter att puckla på varann, och detta i rampljuset.*)

Det står överallt nu att brödraskapet var så dåligt att Liam och Noel inte längre pratade med varann, utan enbart sågs på scenen. Men träffas de inte på storhelgerna? Firar de inte jul hos sina föräldrar, och äter söndagsmiddag då och då?

Jag antar att jag blir ledsen ibland, men inte särskilt länge.
Jag kollar bara i spegeln och säger "vilken jävla snygg jävel du är".
Och så blir jag glad igen."

- Liam Gallagher

*) Jag menar inte att man ska skuldbelägga just mamman, verkligen inte. Jag bara tycker att det är märkligt hur man kan avsky någon så mycket inom samma familj. Av alla jag känner har nog jag själv de svagaste syskonrelationerna, men det finns inte på kartan att det skulle bli slagsmål...

Inga kommentarer: