tisdag, april 20, 2010

vem är den skrattande kvinnan på gröna linjen?

Först var de enda filmfilerna i min iPod Madicken och diverse andra egenhändigt konverterade Astridfilmer, för att underhålla lilla B på långa resor. Men så upptäckte jag att det fungerade utmärkt - och lagligt - att ladda ner podcaster från SVT Play. Det började med Uppdrag Granskning, vilket sällan är något att skratta åt.

Men sedan letade jag lite längre bort än svt, och vips hittade jag min favorit-sitcom (favorit av sådana som fortfarande produceras, alltså) How I Met Your Mother i trevligt handhållet-format.
HIMYM har lite samma roll som Seinfeldt för mig; man har sett de flesta avsnitt men det finns ändå luckor.
Min resa till jobbet tar nästan exakt ett avsnitt, och jag strävar numera självmant efter de mörkaste sittplatserna mitt i "dragspelet" i de blå bussarna.

Och folk får tänka vad de vill när de ser mig fnissa högt (åt vad de måste tro är en playlist på iPod-displayen.) Men hallå, hur rolig är Metro dag efter dag då?

Inga kommentarer: